“Fotoğrafın bir anlam ve duygu içeriyor olmasını; yani anlatımcı ve dışavurumcu yönünü, biçimci ve gerçekçi yönünden daha fazla önemsiyorum. Hangi yaklaşımda çekerse çeksin, fotoğrafçının ele aldığı konuya kendi yorumunu ve söylemini katması gerektiğine inanıyorum. Kendi fotoğraflarımda istediğim etkileri yakalamak için kurgusal çekimler, teknik müdahaleler ve deneysel anlatım biçimleri genelde tercih ettiğim yaklaşımları oluşturmaktadır.”
CENGİZ ENGİN
1970 Ankara doğumlu. Endüstri Mühendisi. Fotoğrafçılıkla ilgilenmeye 1992 yılında ODTÜ Amatör Fotoğrafçılık Topluluğu’nda başladı. 1994 yılından bu yana AFSAD bünyesinde çeşitli idari ve organizasyonel görevlerde bulundu. Çalışmalarını, karanlık oda teknikleri, kızılötesi fotoğrafçılık, seri fotoğraf ve kübik kolaj üzerinde yoğunlaştırdı. Fotoğraf okuma, yorumlama ve değerlendirme yöntemleri üzerine bir seminer hazırladı. 2000 yılından bu yana sorumluluğunu yürüttüğü atölyede, teknik ve kuramsal eğitimler vermektedir.
Kontrast Sayı 16, Mart 2010