KİTAP | Fotoğraftan Sonra İmajların İstilası, Hasan Murat Filinte, Biyografi Net Yayıncılık, 2021

Kağıt öncesi yazılı tarih dönemine girdiğimiz üzerine yapılan tartışmalar temel dayanaklarını kaybetmiştir.

Peter Burke

Bütün bir enformasyon teorisi, görsel etkileşim üzerine inşa edilmiştir. Görselleştirme amacıyla donatılmış bir toplum, görselleştirme görevi için oluşturulmuş bir toplumdur. Her şey görselleştirmeye tabi tutulur, onun dışında hiçbir şeyin anlamı yoktur. Görselleşemeyen bir şey zamanımıza ait değilmiş gibi görünür.

Görme bize, nahoş gerçekliği, onu hakikat düzeninden kopartarak sahte bir gizleme yeteneği kazandırır ve giderek imajlar sorgulanamaz hale gelirler. Sürekli değişen bu imajların renkleri büyülü bir deniz feneri gibi bizi uzaklardan karası olmayan bir limana çıkmaya çağırır.

Gençlik çok az okuyor, çok az hatıraya sahipler, okulda öğrendiklerini evde unutuyorlar, ekran öğrendiklerini kısa zaman içinde hatırlamıyorlar. Bilinçsizce kültürün kökenlerine yerleşen bu imajlar kitaplardaki resimler gibi de değil, bir tuşa dokunup siliniyor. Duygulara aktarılamayan heyecan, hatıra ve bilgiler ışıldayan uzak bir fener gibi kolayca hafızadan kaybolup gidiyorlar.


İÇİNDEKİLER

Önsöz
1.Fotoğraf Gerçekliğinin Fiziksel Yapısı
2.Toplu İğne Ucundaki Zaman
3.Fotoğraf Zamanı Nedir?
4.İmaj ve Estetik
5.İmajların İstilası
6.Fotoğrafın Ekonomisi
7.Renksiz Doğa
8.Siyah Beyaz Fotoğrafın İmgesi
9.Fotoğrafin Arkeolojisi: Kopya, İmaj, Gerçek
10.Görüntü Sağanağı: Yenilik ve Yansıtma
11.İkonografi
12.Beğeni ve Estetiğin Standardı Nedir?
13.Fotoğraftan Sonra
14.Görselleşen Tarih
15.Filmin Sonu
Kaynakça

Hasan Murat Filinte

Fotoğraf sanatçısı, yazar
Mimar Sinan Üniversitesi güzel sanatlar fakültesi sahne ve görüntü sanatları fotoğraf ana sanat dalını 1987 yılında bitiren Murat Filinte ilk öğrenimini Malatya/ Tatvan/ İstanbul, orta öğrenimini doğum yeri olan Malatya’da tamamladı. 1994 yılında Edirne Trakya Üniversitesine öğretim görevlisi olarak girdi. Batı sanatında akımlar alanında master tezini verdi. Hakkında TGRT, ATV ve Kanal A kanallarında tv programları yapıldı. Çalışmaları fotoğrafta Zone sistem, Resim ve kuramsal yazı olarak devam etmekte, eğitimci görevini İstanbul’da sürdürmektedir.
Eserleri:
1.Aydınlık Oda. Resim, Fotoğraf Sinema. İletişim Yayınları
2.Fotoğraftan Sonra İmajların İstilası. 2021. Biyografi.net Yayınları
Sergileri:
1.Çorlu Ziraat Bankası Resim Sergisi 1996
2.İstanbul-Zeytinburnu Kültür Merkezi, Eve Giden Yol, Fotoğraf Sergisi
3.Fransa Les Contrers, Karşılaşmalar, Uluslararası Fotoğraf Sergisi. 4 adet fotoğrafla Türkiye’yi temsil.

Bizi paylaşın..