JR bir Fransız fotoğrafçının ve sanatçının takma adıdır. Kendisini bir fotografçı olarak nitelendirerek, halka açık yerlerde büyük çoğunlukla siyah beyaz fotoğraf görüntülerini sergiler. Caddelerin “dünyanın en büyük sanat galerisi” olduğunu belirtir. İlk işlerine Paris sokaklarında başlar, yaygın önyargılara ve reklam ve medya tarafından sunulan indirgeyici görüntülere meydan okur.
New York Times Dergisi bir proje için JR’ye anlaşır. JR göçmenlik üzerine çalışıyordu ve şehirdeki Ellis Adası’nda (göçmenlerin terk edildiği ada) başladığı projeye eklenecek proje ile devam etmek ister. Bir yıldan daha kısa süre önce New York City’ye gelen insanları ararlar. Dünyanın her yerinden gelen 15 göçmeni seçerler. JR, onların şehirde yürüdüklerini ama bilinmediklerini ve gölgelerde yaşadıklarını düşünerek onları fotoğraflar. 20 yaşında Azerbaycan’dan gelen Elmar’ı New York’ta Flat Iron Plaza’nın zeminine yapıştırır. Görüntü 150 metre yüksekliğinde idi. İnsanlar bütün gün orada yürümelerine rağmen kimse onu fark etmez. 23 Nisan 2015’te Elmar, New York Times dergisinin kapağındayken herkes tarafından görülür.
Bir başka çalışmasında JR, ABD/Meksika sınırının Meksika tarafında büyük ölçekli bir fotoğraf çalışması yaratır. ABD tarafından bakıldığında çitin üzerinden merakla bakan bir çocuğu gösteren yerleştirme için bir iskele inşa eder. Çalışma, Trump’ın ABD’deki yasadışı göçmen çocukları sınır dışı etmekten koruyan DACA programından kurtulma kararına karşı ses olur. 8 Ekim’de Amerika Birleşik Devletleri ile Meksika arasındaki sınırın Meksika tarafındaki devasa iskele kurulumunun son günü için JR, çitin her iki tarafında devasa bir piknik düzenledi. Meksika tarafında dev fotoğrafı olan Kikito, ailesi ve yüzlerce konuk birlikte yemek için ABD ve Meksika’dan gelirler. Her iki tarafta insanlar aynı yemeği yer, aynı suyu paylaşır, aynı müziğin tadını çıkarır.