İsmini, otobiyografik imajları ile tanınan Çek sanatçı Bohdan Holomicek’e ait bir fotoğraf altı yazısından alan bu çalışma, her an, her yerde yanımızda bulunan; sahip olduğu esas işlev gereğince bilinçli olarak geride bırakılma ihtimali bulunmayan ve ulaşılabilirlik, hareketlilik, taşınabilirlik gibi güncel kavramları çağrıştıran bir aygıt olan cep telefonu kullanılarak üretilmiş siyah-beyaz görüntülerden oluşuyor.
Kişisel bir ifade aracı olarak fotoğraf ile aramdaki ilişkinin tıkanma noktasına geldiği bir dönemde beklentisizce kurcalamaya başladığım cep telefonu kamerasının kustuğu kendine has görüntülerdeki büyülü arazları fark ettiğimde önümde izi sürülebilecek,sınırları araştırılabilecek yeni bir estetik alan açılmış oldu.
Bu sınırlı alan içerisinde insanların, nesnelerin, mekanların ve tüm bu öğeler arasında kurulup bozulan geçici ilişkilerin soyut görsel suretlere dönüşme biçimi, fotoğrafın ontolojik yapısına dair teorik düzeyde farkında olduğum bir veriyi birinci elden deneyimlememe ve gerçeklik ile fotoğraf üzerinden kurduğum bu çarpık ilişkiyi gün geçtikçe daha da sahiplenerek bir çeşit reflekse dönüştürmeme olanak sağladı.
“Nerede Biliyorum Ne Zaman Bilmiyorum”, eklenen ya da çıkartılan her görüntü ile yeni anlamlar kazanan ucu açık, kişisel bir arşiv; gündelik hayatıma dair alıntılardan oluşan sıçramalı bir otobiyografik anlatı olarak okunabilir.
Kontrast Sayı 40, Mart-Nisan 2014