Julia Margaret CAMERON | Bitmeyen Yeniden Yorumlar (52. Sayı)

Hint İngiliz, 1815

En Dikkate Değer Çalışması
• Prospero and Miranda • La Madonna Adolorata • Romeo and Juliet • A Study after the Manner of Francia • Niece Julia

Stil
• Sembolizm (Simgecilik) • High-Art (Yüksek Sanat)

Ayrıca Bkz.
• Henry Peach Robinson • Oscar Rejlander

Prospero and Miranda

19.yy’ın en önemli yaratıcı portre fotoğrafçılardan olan Cameron, kızının ve oğlunun kendisine hediye ettiği makinayı eline alarak başladığı fotoğrafa, büyük tutkuyla sarılmıştır. Bugün bile V&A Müzesinin en değerli parçaları arasında, onun eserleri vardır. İlk ve tek müze sergisi olan V&A’ya alınışı ile ilgili sözleri de kendine güven ve fotoğrafa olan tutkusunu açıkça göstermektedir.

“Son fotoğraf serimden oluşturduğum baskıları acaba South Kensington Museum’da sergilemeyi düşünür müydün? Dünyayı sarsacağını ve seni derinden etkileyeceğini tahmin ediyorum.”

Julia Margaret Cameron’dan Henry Cole’a, 21 Şubat 1866. Sıradışı tekniği (soft focus-yumuşak odak) ve belki de kendi yüzyılının ötesindeki öngörüsü, Cameron’u çok özel kılmış ama bu maalesef aynı zamanda onu en çok eleştiri alan “sanatçı”lardan biri haline de getirmiştir. Cameron, ünlüleri çektiği portreleri hariç, bir konu için çektiği fotoğraflarda kişileri İncil’den alınan, tarihsel ya da alegorik öykülerin karakterleri gibi gösterir. Aynı Prospero ve Miranda portresinde olduğu gibi; Cameron, sahneyi detaylı olarak kurgular, bu fotoğrafta İrlandalı Mary Ryan, bir aziz gibi görülen Henry Taylor’un elini tutmaktadır.

Benden önce gelen tüm güzellikleri yakalamaya çalıştım ve bu özlemimi sonunda giderdim. İşin zorluğu bu ilgi alanının değerini artırdı. Hiçbir sanat bilgisi olmadan başladım. Önceleri küçük siyah kutumu nereye koyacağımı ve modelime nasıl odaklanacağımı bilmiyordum.’’

Alper GÜLDEMET

Bizi paylaşın..