Sinan Tuncay, toplumsal cinsiyetin erkeğe dayattığı ‘adam gibi’ olma/görünme halini ele alıyor. Serginin açılışını yapan fotoğraf serisi özellikle etkileyici: Tuncay bu seri için bizzat kamera karşısına geçmiş ve hiçbir zaman ait olmadığı erkek gruplarını, kendilerine tahsis edilen eril mekanlarda tasvir etmiş. Kuir erkeğin toplumdaki sancılı kimlik arayışını konu edinen ‘Olamadığım Adamlara Mahsustur’ Tuncay’ın C.A.M. Galeri’de açtığı ikinci kişisel sergi.
Sergi, ismiyle aynı adı taşıyan fotoğraf serisi ile açılıyor. Sinan Tuncay’ın daha önce de Osmanlı Minyatür sanatından yola çıkarak geliştirdiği fotoğrafik kolaj estetiğine sadık kalarak hazırladığı bu seri, maskülinitenin, toplumsal kabule yönelik bir rol yapma biçimi olmasını konu alıyor. Sanatçı, farklı kılıklara bürünürken aslında hiçbir zaman ait olmadığı ya da olamadığı erkek gruplarını, kendilerine tahsis edilen eril mekânlarda tasvir ediyor. Fiziksel değişimindeki kusurlar, onun ‘-mış gibi görünme’ çabasını ele veriyor.
Serginin ikinci bölümünde izleyiciyi, bir kağıt bebek projesi olan ‘Utanma Benden’ karşılıyor.
Sergide yer alan diğer bir seri ‘İçerde Oynayın’ da ise halı üzerine konumlandırılan otomobillerle, erkeğin kamusal alandaki güç sembolü, dişil ve mahrem bir boyuta taşınıyor. Sergi, ‘Gizli Kapaklı’ bir dolap ile sona eriyor.
5 Ekim 2019 tarihine kadar izlenebilecek sergiyi Irmak Özer’in değerlendirmesi şöyle.