Foto muhabirliği alanında önemli bir isim olan Garbis Loris Özatay, 19 Ağustos 2025 Dünya Fotoğrafçılık Günü’nde, 79 yaşında, hayatını kaybetti. Özatay için 22 Ağustos’ta Kadıköy Surp Takavor Ermeni Kilisesi’nde cenaze töreni düzenlendi. 
1946’da İstanbul’da doğan Özatay, 1962’de fotoğrafçılığa başladı. 1966’da Yeni Galatasaray motorunun batışını su altında fotoğraflayarak Türk Haberler Ajansı’nda (THA) fotomuhabirliğe adım attı. 1970’te TGC Gazetecilik Başarı Ödülü’nü, 1971’de Ürdün Kralı Tellal’ın Şifa Yurdu Hastanesi’nde çekilen fotoğrafıyla aynı yarışmada birinciliği kazandı.
Uzun yıllar birlikte çalıştığı meslektaşları Garbis Özatay’ın ardından şunları söylediler.
Garbis Özatay’ın Anais Tanyer ile yaşamı ve fotoğraf öyküsü hakkında yaptığı söyleşiye buradan erişebilirsiniz.