Akışkan Bedenler sergisi, yaratıcı direktör Matt Pyke’ın liderliğinde, sanatçı, tasarımcı, animasyoncu, müzisyen ve yazılımcılardan oluşan küresel kolektif Universal Everything’in insan biçimine duyduğu ilgiyi, bireyin karakteristik özellikleri ve davranışları üzerinden inceliyor.
İşbirlikçileri arasında Radiohead, Apple, Zaha Hadid Mimari ve Samsung olan kolektifin erken dönem işleri Borusan Contemporary’nin yer aldığı Perili Köşk’ün ikinci katında gösteriliyor: Portre II, Yüce İnananlar II ve Yürüyen Şehir. Buradaki çalışmalar bireyin bedenine ve bu bedenin yeniden şekil alma, dönüşme ve uyum sağlama kapasitesine odaklanıyor. Aynı katta sergilenecek olan Kabileler ve Oluşum, büyük bir grubun içerisinde bireyin doğası üzerine yoğunlaşıyor.
Serginin ilk bölümü içinde bulunulan mekân ve an ile ilgilenirken, dördüncü kattaki işler ise geleceğin nasıl görünebileceğine dikkat çekiyor. Bu katta sergilenecek Hype Döngüsü serisinin ilk filmi Akıllı Malzeme, performans ve yeni teknolojiler üzerinden insan-makine işbirliklerini inceliyor. Makine Öğrenişi, tahmin edilemeyen hareket biçimleri yaratan otonom makinelerin olduğu yeni bir dünya gösterirken, Geleceğin Ekranları serisi ise yeni teknolojilerle gittikçe daha fazla entegre olmuş ileri görüşlü prototiplerden oluşuyor.
Küratörlüğünü Conrad Bodman’ın üstlendiği sergi 17 Şubat günü kapanıyor.